ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
ארבעה גמרים בערב אחד
ארבעה גמרים בערב אחד

ארבעה משחקי גמר גביע בקט רגל בזה אחר זה, במשך שלוש שעות רצופות, משש ורבע ועד תשע ורבע בערב ביום שני 24/6/24 במגרשי תיכון מקיף ו' בבאר שבע. ארבעה טקסים להענקת הגביעים שבהם נאמו שוב ושוב רכז הליגות סידני נקש ומנכ"ל העמותה אלון ריף, שסיכמו עונה מקוצרת (בגלל המלחמה בעזה) בת חצי שנה בדיוק, מ-31 בדצמבר 23 ועד סוף יוני 2024.

בגביע ליגת העל זכתה קבוצת הצמרת קאנטרי קלאב באר שבע, בראשותו של השחקן האגדי מירוחם, צ'רלי פרץ, שגברה בגמר 1-2 על קמ"ג א' של אורן אבוקסיס. היה זה משחק חזק ושקול. תוצאת המחצית הייתה נדירה בקט רגל – 0-0, כשבשער הקאנטרי פתח דווקא צ'רלי פרץ, ששמר על רשת נקייה. במחצית השנייה אוראל אוזן כבש פעמיים והצעיד את הקאנטרי ליתרון 0-2. אור חביביאן מקמ"ג הגיב מהר, 1-2.

הדקות האחרונות של ההתמודדות היו מרתקות. קמ"ג לחצה כדי להשוות, שחקני הקאנטרי הניעו את הכדור בחוכמה שטוח מרגל לרגל, בהוראתו של המאמן מהקווים, צ'רלי פרץ, "פאס-פאס; פאס, פאס". זאת, עד שנגמר הזמן, 40 דקות + תוספת, של השופטים הנהדרים עוזי אברמוב ואמיר נגאוקר ונשמעה קריאת "יששש", מפיו של מנהל קבוצת הקאנטרי, רותם תרשיש, הכל יכול.

"טוב שהגענו לסיום עונה, תודה לאל, בשנה קשה מאוד", פתח ואמר סידני נקש וציין שהגביע הוא לזכרו של שלמה לוי ז"ל, שהיה יו"ר ועדת המשמעת של העמותה, מנחה נשף סיום העונה, שופט, כדורגלן ושדר עבר, אשר נפטר ב-1/5/2012 בהיותו בן 70.

המנכ"ל, אלון ריף: "כיאה לליגת העל, ראינו משחק קצבי, טוב, צמוד. ברגעים האחרונים יכול היה להיות שיוויון. בסוף הקבוצה הטובה ניצחה. כל הכבוד למשפחה של שלמה לוי, שעשה המון למעון העמותה הזו. העמותה הזו שלכם, אנחנו כאן לרשותכם בכל מה שתרצו".

בני משפחת לוי העניקו תשורות למצטיינים. מדליית השחקן המצטיין במשחק הגמר הוענקה למתן כהן מהקאנטרי. פסלון מצטיין העונה הוענק לשחקן הקבוצה האלופה, המשטרה (עונה שנייה ברציפות), שוהם מדלסי. גביע ההגינות הוקדש לתרכובות ברום. גביע המקום השני לקמ"ג א', שבליגה סיימה שלישית. גביע המקום הראשון לקאנטרי, שפישלה בליגה העונה, אך בגביע הלכה חזק עד הסוף וחגגה בטירוף.

בגמר הגביע של הליגה הלאומית חגגה קבוצת רותם אמפרט ב', שניצחה בשיעור 2-5 את רכבת דימונה. משה אסולין, שחקן מ.ס. דימונה מצמרת ליגה א' של ההתאחדות, כבש שלושער לזכות רותם מול חבריו מרכבת דימונה. אדם תנעמי כבש צמד לרותם. לרכבת הבקיעו ערן סוויסה ואילן אלקובי בפנדל.
שפטו היטב: דודו מור חיים, אחרי 140 ימי מילואים בחברון ואמיר נגאוקר. צפה מהצד, חבר ועדת המשמעת של העמותה, חיים שוורץ הוותיק, שבא לראות את בנו אלעד, שחקן רותם. שוורץ האב הוזמן להיות חלק מטקס הענקת הגביעים.

משה אסולין מרותם ב' הוא כמובן השחקן המצטיין בגמר וקיבל את מדליית העמותה הענקית. אלעד שרף מרותם ב', שזכתה גם באליפות וגם בגביע, הוכתר למצטיין העונה וקיבל פסלון. הרכבת מדימונה נסעה הביתה עם גביע המקום השני ורותם שבה עם הגביע הגדול של המקום הראשון.

"כל הכבוד לשתי הקבוצות", בירך אלון ריף. "זה מה שיפה בגביע, קבוצה מהמקום הראשון בגמר מול קבוצה מהמקום האחרון. כל הכבוד לרותם על הניצחון, כל הכבוד לרכבת על הלחימה". יו"ר ועד העמותה ויו"ר ענף הקט רגל החדש, חיים אלקיים, אמר לשחקנים: "הייתה לנו עונה לא קלה. בשיתוף פעולה שלכם, הצלחנו בעזרתכם לפתוח את הליגה, למרות המלחמה בעזה. ב-16/7 נקיים את טקס הסיום השנתי במשכן לאומנויות הבמה. יופיע ליאור נרקיס, יהיה קייטרינג בשרי משובח, ערב מאוד איכותי, בעלות פחותה משנים קודמות. כשנחזור מהספורטיאדה באילת בסוף אוקטובר, נפתח את עונת 24/25".

גמר גביע הליגה הארצית בקט רגל הוקדש לזכרו של ערן אלמדלסי, שהיה שופט כדורגל ונפטר לפני 18 שנה. כבכל שנה, בני משפחתו הכינו את הגביעים לקבוצות הזוכות וכמו כן לשני שופטי הגמר: מאיר לוי הבינלאומי לשעבר, מי שהיה חונכו של ערן ז"ל והשופט דודו מור חיים. מאיר לוי: "כל שנה יש לנו זכות לזכור את ערן אלמדלסי, שהיה שופט כדורגל. יהי זכרו ברוך"!

משחק הגמר של הארצית היה חד-צדדי, לטובת רשות הדואר מהמקום הראשון בליגה, שניצחה 1-5 את בית הלוחם א' מהמקום השישי. לידור אזולאי הצעיד את הדואר ליתרון 0-1. שתי דקות אחר כך הושג שיוויון, 1-1, משער של יוחאי עזרן. בעיטה שטוחה מרשימה מרחוק, ברגל שמאל, של אור פיצ'חדזה קבעה את תוצאת המחצית 1-2 לדווארים.

בזמן ששחקני בית הלוחם התאמצו להשוות שוב, פיצ'חדזה שוב הפציץ מרחוק, הפעם  בנגיעה אחת תוך כדי תנועה, 1-3 לדואר. פיץ', ככה קוראים לו החבר'ה, הוא בנו של סלבה פיצ'חדזה, שחקנה של קמ"ג ב' בליגת הוותיקים. גל תמם השלים את תוצאת המשחק בצמד שערים משלו, 1-5 לדואר.

יש לציין את חילופי המשמרות בקבוצת רשות הדואר, שהתבגרה ואף כבר הגיעה לליגת הוותיקים. כעת כוכבי העבר הטובים, מאיר ביטון, שרון לוי וסימו ממו צפו במשחק מהצד ונתנו לצעירים לשחק ולהחזיר את הקבוצה לצמרת, בדרך לעלייה לליגה הלאומית.

לידור אזולאי מהדואר קיבל את מדליית מצטיין הגמר. קבוצת בית הלוחם א' זכתה לקבל לא רק את גביע המקום השני, אלא גם את גביע ההגינות, כי "לא החסירה אף משחק", כדבריו של סידני נקש. קבוצת כי"ל ישראל קיבלה גביע "הקבוצה המשתפרת והמתמידה".

(*גמר ליגה א', לזכרו של השחקן דוד רדהאי, בכתבה נפרדת).

כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © הצהרת נגישות