ראשי אודות תקנונים טפסים חדשות ועדכונים כתבות צור קשר

 

אופנים

באולינג

ביליארד

ברידג'

טניס שדה

טניס שולחן

כדורסל

כדורעף

כדורשת

קטרגל

ריצה

שחיה

שש בש

כתבות
דאבל היסטורי מרגש לסורוקה ב'
דאבל היסטורי מרגש לסורוקה ב'

עונת הכדורשת הסתיימה בדיוק בסוף חודש יוני, ביום ראשון 30/6/24, בשלושה משחקי גמר גביע בזה אחר זה, באולם הממוזג של תיכון מקיף ו' בבאר שבע. במשך שלוש שעות, מהשעה 17:30 ועד 20:30, ניהלו מנכ"ל העמותה אלון ריף, יושבת ראש ענף הכדורשת החדשה גילה לוי ורכזת שלוש הליגות ענת רותם שגיא את האירוע, שכלל שלושה טקסי הענקת גביעים, לזכרם של אנשים יקרים.

הגביע היוקרתי מכולם הוא כמובן של הליגה הראשונה, הבכירה, הליגה הלאומית, שסיים ערב ספורטיבי נפלא ומרגש עם הרבה דמעות. האלופה הטרייה, לראשונה בתולדותיה, קבוצת סורוקה ב', בהדרכתה של אוסנת שטרית הוותיקה, התייצבה למשחק הגמר מול קבוצת כימיקלים לישראל המפתיעה, עם המאמנת המקצועית רעות אטואן והיה זה מאבק איכותי.

למרות התלהבות גדולה, בלתי שגרתית, של שחקניות כי"ל, שלא הפסיקו לעודד את עצמן במהלך ההתמודדות, נשות סורוקה ב' גילו עדיפות, הן פשוט אלופות! במערכה הראשונה ניצחה סורוקה ללא בעיות מיוחדות 13-25. במערכה השנייה כבר נתקלה בקשיים. כי"ל הפכה פיגור 1-5 ליתרון 8-9, הרבה הודות לשחקנית מספר 11, ספיר חכמיאן כהן, שחסמה והנחיתה כדורים ברמה גבוהה ביותר.

סורוקה ב' המנוסה לא התרגשה מהפיגור. יש לה שחקניות שוברות שיוויון משלה, כמו ג'ני בולדירב ותמר פלקוף, שהנחיתה כדורים אדירים על גג הרשת ומשם אל הקרקע ועשתה נקודות גדולות. אחרי שיוויון 10-10 נשות בית החולים פתחו פער גדול, 10-15 ו-12-20 ולבסוף שוב ניצחו 13-25, 0-2 במערכות.

טקס הסיום של הליגה הלאומית שבר לבבות. הגביע הוא לזכרה של הילדה אוה בולדירב, שלא הספיקה לעלות לכיתה א', כי נהרגה בתאונת דרכים בכביש לאילת בשנה שעברה. אימה, ג'ני, שחקנית סורוקה ב', לא יכולה הייתה לעצור את הדמעות, כשניגשה אל שולחן הכבוד (ביחד עם בנה, דוד) לקבל את גביע השחקנית המצטיינת. חברותיה חיבקו וחיזקו אותה: "ג'ני המשיכה להגיע לכל המשחקים והאימונים בכל הכח".

אפילו המנכ"ל אלון ריף השתנק בזמן שבירך, דמעות ניקוו בעיניו וגרונו נחנק. ריף: "כל הכבוד לקבוצת כי"ל, הגעתן לגמר גביע בשנה ראשונה בליגה הראשונה וכל הכבוד לסורוקה ב' על דאבל היסטורי". הרכזת, ענת רותם שגיא: "אני חייבת לציין את כי"ל, שנכנסה לליגה באמצע העונה". יסמין אוזן מכי"ל ניגשה לקבל את גביע המקום השני. המאמנת של סורוקה ב', אוסנת שטרית, התכבדה להניף את גביע המקום הראשון. הרכזת בחרה בשירותי בריאות כללית לקבוצה הוגנת.

בגביע הליגה הארצית, הליגה השנייה, זכתה קבוצת חברת בזק, בהדרכתו של המאמן הנמרץ רועי הדר. בזק ניצחה במשחק הגמר את תרכובות ברום, בתוצאה 0-2, לאחר 9-25 ו-14-25 במערכות. בר חימי מבזק הוכתרה לשחקנית המצטיינת וקיבלה גביע אישי.

ברום נאלצה לקבל רק את גביע המקום השני, אבל גם את גביע ההגינות. זאת, לזכרה של שחקנית הקבוצה המצטיינת, טל ברטיק קליין, שנרצחה במסיבת הנובה המפורסמת ביער קיבוץ רעים שבעוטף עזה, ב-7 באוקטובר 2023. קליין ז"ל, בת 48 במותה, הייתה מנהלת במחלקת לוגיסטיקה בתרכובות ברום, תושבת באר שבע, אמא לארבעה ילדים.

"טל הייתה המנטורית שלנו", סיפרה בעצב רב קפטנית קבוצת ברום, אריאלה רוטשילד. "היא תמיד נתנה לנו כוחות והאמינה בקבוצה מאוד. קשה לשחק בלעדיה. הייתה פה שחקנית שחיפשה אותה למסור לה במשחק ולא מצאה אותה... היא תמיד תהיה בלב שלנו".

גמר גביע ליגה א' בכדורשת הוקדש לזכרו של נאור סיבוני, חייל צה"ל מגולני, גדוד 13, בן 20, שנפל בשבת שמחת תורה 7/10/23 במוצב נחל עוז מול מרצחים מעזה. סיבוני ז"ל, שגדל והתחנך במושב גילת, הוא בנם של צילה ודקר, שניהם עובדי שירות התעסוקה בבאר שבע, שהחליטו להנציח אותו באמצעות קבוצת כדורשת חדשה של הארגון. שתי שחקניות שירות התעסוקה, אילנה אביגל ומירי אוחיון, הגיעו והתכבדו לקבל את גביע ההגינות.

משחק הגמר עצמו היה מהיר וחד-צדדי לטובת קבוצת פאדגיס ירוחם, שניצחה בקלות את קבוצת קרן קיימת לישראל, 8-25 ו-5-25. עינב בר חנין מפאדגיס שבלטה, נבחרה לשחקנית מצטיינת וזכתה בגביע אישי. יש לציין, כי בשלושת משחקי הגמר שפטה, ללא דופי, יהודית כהן. במזכירות הייתה: אלכסנדרה סשה ז'ורניצקי.

נשות קק"ל, בראשותה של הקפטנית, עינב בן שימול, דווקא מאושרות. הן רשמו הישג שיא מבחינתן. "כל הכבוד שהגעתן למעמד הזה", פרגנה הרכזת ענת רותם שגיא וסיכמה: "הייתה לנו עונה מאתגרת, שהתחילה קשה (בגלל המלחמה בעזה). 'שאפו', באמת, על ההתמדה והנחישות".

המנכ"ל, אלון ריף: "כל הכבוד לשתי הקבוצות, כיף לראות אתכן. קק"ל, קבוצה חדשה וצעירה יחסית, שמוכיחה שעם נחישות ורצון אפשר להגיע לגמר גביע. פאדגיס שזכתה בגביע היא במקום השני בליגה. כל הכבוד על הלחימה ועל הרצון שלכן. רצינו לכבד את האנשים שכבר לא איתנו, המשחק הזה הוא לזכרו של נאור סיבוני, חייל מצטיין, שנהרג בלחימה מול עזה. אמא שלו משחקת בקבוצת שירות התעסוקה והגיעה נציגות שמכבדת אותנו ואת הגיבורים".

לסיכום, אמר המנכ"ל: "למרות שהיה לחוץ, הצלחנו לעשות את כל המשחקים, כולל טורנירי הגביע (קריאות עידוד ומחיאות כפיים לענת). ב-16/7 מסיבת הסיום (הנשף השנתי הכללי של כל הענפים) במשכן לאומנויות הבמה (הופעה של הזמר ליאור נרקיס). חשוב מאוד שתבואו ונראה את כולכן".

כתובתינו: בניין מועצת הפועלים - שד' רגר, ת.ד. 627 באר שבע
טלפקס: 08-6463061, נייד: 053-2358118
דוא"ל: sportnegev@gmail.com
הצהרת נגישות כל הזכויות שמורות © הצהרת נגישות